Hvorfor vi egentlig kjøper ny bolig

Et boligsalg handler ikke om kvadratmetere og byggematerialer. I alle fall ikke i første omgang.

For den som vurderer å kjøpe eller leie en bolig, starter prosessen med en forestilling om en ny og bedre tilværelse. Kall det gjerne en drøm.

Et eller annet føles galt med nå-situasjonen.

Kanskje er det utsikten som mangler. Kanskje er det et ønske om egen hage eller en planlagt familieforøkelse. Det kan også være at rommene føles for trange, kjøkkenet for utdatert eller vedlikeholdet som er blitt for krevende.

Uansett hva ønsket om en forandring skyldes, så representerer den nye boligen en mulig løsning – den kan være starten på den etterlengtede nye tilværelsen.

Greier du å identifisere de underliggende motivene til prosjektets mest potensielle kunder, så har du allerede lagt grunnlaget for en god markedsplan.

Jo bedre kunnskap du har om målgruppen, desto enklere er det å treffe med både budskap og kommunikasjonskanal.

Målgruppens alder, interesser, medievaner, inntektsnivå og kulturelle preferanser – alt dette bør være avgjørende for markedskommunikasjonen.

Språk og ordvalg, bilder, fargevalg og design. Annonsekanaler, web- og prospektutforming.

Din kunnskap om målgruppen har stor betydning for alle disse valgene.

Synes du valgene virker kompliserte, kan Devoto bistå med å sortere og bearbeide informasjonen.

Slik at resultatet blir en treffsikker og effektiv markedsplan for prosjektet.

Ingen markedsføring virker bedre enn medieomtale. Hvordan når du frem hos journalisten? Les mer